NASTE CUM SIMTI…SI FII RELAXATA

 

Young pregnant woman with pink cloth fluttering in the wind on a tropical beach. outdoors, healthy pregnancy. Happy pregnant woman on nature. New life concept.

De curand am cunoscut – o pe Irina! De la inceput m-a cucerit cu blandetea si seninatatea cu care m-a intampinat. Irina este moasa si tine si cursuri de Educatie Prenatala la centrul “Naste cum simti”. Am fost fascinata de povestea ei…Irina are doua fetite absolut superbe si foarte energice! Dupa nasterea lor s-a hotarat ca vrea sa fie doula si moasa! Si-a dorit sa poate sa asiste femeile la nastere, sa le ajute sa treaca mai usor prin procesul travaliului si expulziei. Absolventa de facultate de medicina si cu peste 435 de nasteri asistate, Irina a inceput sa predea si cursuri de Lamaze. Face orice e posibil ca nasterea si travaliul sa nu fie atat de terifiante!

In urma discutiilor, mi-am dat seama ca as putea sa dau si eu o mana de ajutor si am creat cursul de relaxare care, vine ca o completare perfecta a cursului de Educatie Prenatala. Cursul Irinei este foarte bine documentat, contine informatii medicale extrem de amanuntite. Daca asisti la cursul de Educatie Prenatala al Irinei, travaliul si expulzia nu mai sunt un mister.

Irina mi-a povestit cum mitul nasterii terifiante este foarte prezent in Romania, fiind perpetuat mai ales prin faptul ca, in timpul comunismului, ceea ce se numea nastere naturala prin spitale era departe de a fi naturala, din cauza restrictiilor impuse femeii, in acele momente atat de importante pentru ea si bebelus, de catre personalul medical.

Irina a avut ocazia sa asiste la nastere si mamici stresate, dar si mamici relaxate.

In societatea noastra moderna, nasterea naturala a ajuns sa fie foarte anevoioasa din cauza rigiditatii in gandire a personalului medical ce asista viitoarea mamica, si, apoi, a povestilor terifiante cu care este bombardata femeia insarcinata de catre cei din jur, crescandu-i astfel gradul de anxietate si stres.

Cand viitoarea mamica este stresata, se elibereaza “hormonii de stres” care au impact negativ asupra travaliului, expulziei si chiar asupra bebelusului.

Acesti hormoni pot face ca travaliul sa fie lung si dureros sau chiar il pot opri, pe cand productia de “hormoni ai fericirii” te vor ajuta ca travaliul sa se petreaca natural, sa nu fie dureros, iar bebelusul se va naste fericit.

Starea afectivă a mamei influenţează dezvoltarea copilului. Un şoc afectiv determină un surplus de adrenalină, care se transmite prin placentă la foetus şi are ca urmare creşterea activităţii motorii. În cazul în care mama este supusă unor factori stresori timp îndelungat consecinţele pot fi naşterea inainte de termen sau prelungirea travaliului. Diferite studii arată că mamele care, în perioada sarcinii, au fost incluse în grupuri de consiliere si au participat la cursuri de relaxare, au fost ajutate să-şi gestioneze mai bine trăirile negative si au dat naştere unor copii sănătoşi fizic şi psihic.

Varianta sintetica a hormonilor “fericirii” (vezi oxitocina) nu este neaparat una de dorit deoarece provoaca contractii mai lungi si mai dureroase decat hormonul natural.

Cursul de relaxare a fost creat special in scopul de a demonta miturile care arunca o lumina nefavorabila asupra ideii de nastere naturala si a ajuta viitoarea mamica sa scape de gandurile negative si anxietatea legata de nastere si travaliu.

Nasterea chiar este un proces natural, este procesul cu cel mai mare impact emotional asupra femeii. Expertii in nastere sunteti chiar tu si bebelusul tau. Corpul tau stie exact ce are de facut in acele momente! Bebelusul tau va sti si el exact ce are de facut! Cursul nostru de relaxare, alaturi de cursul de Educatie Prenatala, te va ajuta ca acest impact sa fie unul pozitiv, te va diferentia de femeile care cred ca nasterea este un proces terifiant.

<div class=”fb-like” data-href=”https://www.facebook.com/BiancaSNMunteanu/?ref=hl” data-layout=”standard” data-action=”like” data-show-faces=”true” data-share=”true”></div>

 

Ce este autohipnoza?

cloud-9-janicebowles.com_

Autohipnoza este o stare modificata de constiinta pe care subiectul invata sa si-o induca singur.

Autohipnoza este considerata ca fiind o stare de autoreglare, autoterapie si o modalitate de explorare a eului interior, prin intermediul carei subiectul isi poate cunoaste si identifica mai bine propriile probleme.

Ce se poate realiza prin autohipnoza?

  • o mai buna si profunda autocunoastere,
  • relaxare dupa o zi mai grea sau in perioade cu mai mult stres,
  • realizarea unui inventar al propriilor probleme si strategii de rezolvare a lor,
  • sa ne eliberam prin utilizarea autosugestiilor de anxietate, insomnii, dureri de cap, ganduri negative etc…
  • sa scapam de anumite deprinderi negative

Autohipnoza este cunoscuta in practicile orientale sub denumirea de meditatie.

Inconstientul unui individ poate lucra in favoarea acestuia sau in defavoarea lui, il poate face o persoana fericita si eficienta sau un om nefericit, chiar bolnav. (vezi articolul despre psihosomatizare).

Studiile din domeniul psihologiei au aratat ca, atunci cand apare un conflict intre constient si inconstient, cel care castiga lupta este inconstientul. Deci il putem transforma in prietenul sau dusmanul nostru.

Multi psihologi asemuiesc inconstientul cu un “sef” care ne conduce fara ca sa ne dam seama.

O sa dau un exemplu pentru o mai buna intelegere a modului cum functioneaza aceasta dirijare din partea inconstientului: daca dintr-un motiv oarecare s-a fixat in inconstient informatia: cand ajung la mall din cauza aglomeratiei mi se va face rau, de fiecare data cand persoana va ajunge la mall si va fi aglomerat inconstientul ii va declansa o stare de rau. Acesta a fost un exemplu de programare negativa a inconstientului. Daca, dimpotriva, persoanei  i se va fi implantat in inconstient ideea ca de fiecare data cand va ajunge la mall se va simti vesela si fericita, persoana in cauza de cate ori va ajunge la mall va fi vesela si fericita.

Cam acesta este modul in care functioneaza inconstientul in functie de programarea primita.

Programarea inconstientului se poate realiza in stare de relaxare sau, si mai eficient, in stare de hipnoza sau autohipnoza, prin tehnici de vizualizare, prin autosugestii construite corect si in mod afirmativ, prin tehnica gandirii pozitive.

Autohipnoza sau meditatia este o buna modalitate de a scapa de programele negative din inconstient care ne ingreuneaza viata si a le inlocui cu programe pozitive, de pe urma carora vom avea numai beneficii.

Creierul se poate transforma!

Sr7Gcx1467383482
Da! Ati citit bine: creierul se poate transforma! Acest fenomen poarta denumirea de plasticitate a creierului sau neuroplasticitate.

Probabil ca va veti intreba: cu ce ne ajuta aceasta informatie!? Pai…ne cam ajuta. Sa vedem si cum!

Neuroplasticitatea se poate manifesta in mai multe ipostaze: in cursul dezvoltarii individului de la nastere pana la batranete, in cursul invatarii sau in cazul unor recuperari dupa vreo leziune sau boala neurologica.

Neuroplasticitatea a ajuns una dintre temele cele mai studiate si controversate de catre psihologi, din momentul in care s-a observat abilitatea creierului de a se restructura dupa perioade mai lungi de invatare.

Deci, cumva, Aristotel avea dreptate cand afirma ca:

Suntem ceea ce facem in mod repetat. Excelenta, prin urmare, nu este un act, ci o obisnuinta.”

Pana de curand, majoritatea cercetarilor credeau ca transformarea creierului are loc doar pana la maturizarea fizica a individului. Faptul ca s-a descoperit aceasta capacitate extraordinara a creierului ne ajuta sa intelegem mult mai bine si afirmatia:

Suntem ceea ce gandim!

In Tibet, adeptii Budismului, cunosteau de mult timp acest concept de neuroplasticitate si profitau din plin de aceasta capacitate a creierului. Probabil ca va veti intreba in ce mod profitau…simplu:prin practica meditatiei! Prin meditatie sau autohipnoza reuseau sa schimbe si sa imbunatateasca anumite paliere din viata lor cotidiana.

Nu ar trebui sa ne surprinda ca oamenii de stiinta au fost interesati sa avanseze cercetarile in acest domeniu, atat pentru beneficiile aduse in medicina, cat si in viata de zi cu zi.

Un grup de neurologi de la Harvard, interesați de meditația conștientă, au observat că structurile creierului se pot schimba după numai opt săptămâni de practică meditativă.

Sara Lazar, Ph.D., autorul senior al studiului, a declarat într-un comunicat de presă că „în ciuda faptului că practica meditației este asociată cu un sentiment de pace și relaxare fizică, practicanții au susținut de mult timp că aceasta oferă, de asemenea, beneficii cognitive și psihologice care se mențin pe tot parcursul zilei.”

Sarah Lazar a remarcat, de asemenea, că „acest studiu demonstrează că schimbările în structura creierului pot sta la baza modificărilor raportate de oamenii de știință. Acum este mai clar de ce persoanele care practică meditația nu se simt mai bine doar pentru că își petrec timpul relaxându-se.”

Poate ca acum este mai usor de inteles de ce este necesara identificarea gandurilor negative proprii si inlocuirea acestora cu ganduri pozitive.

Gandirea negativa ne conduce doar catre boala si suferinta, pe cand o gandire pozitiva ne va ajuta sa avem o viata frumoasa, linistita si implinita.

Gandirea negativa faciliteaza eliberarea hormonilor de stres care sunt atat de nocivi pentru sanatatea noastra.

Schimbarea tiparelor de gandire se face in timp, cu rabdare, prin practicarea unor exercitii de relaxare, prin meditatie, sau prin repetarea zilnica a unor formule de autosugestie.

Cel mai important este identificarea corecta a gandurilor negative. Construirea corecta a autosugestiilor porneste de la identificarea corecta a gandurilor negative pe care le aveti, tinand cont de anumite reguli de constructie.

Daca va confruntati cu boli, cu “ghinioane” sau cu “insuccese”, nu mai stati pe ganduri, cereti ajutorul unui specialist si veti constata ca viata dumneavoastra se va imbunatati de la o zi la alta.